Ogólne warunki gwarancji

Ogólne warunki gwarancji produktów sprzedawanych przez Tayama Group Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością pod markami: TG CCTV, TG ELECTRO, TG LED.

  1. DEFINICJE I INTERPRETACJE

    Strony określają następujące definicje dla potrzeb niniejszych Ogólnych Warunków Gwarancji:

    1. Gwarant – Tayama Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w przy ul. Słonecznej 4, 40-135 Katowice wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy KRS pod numerem 0000947226, legitymująca się NIP: 6343005879.
    2. Uprawniony z Gwarancji – podmiot, który nabył produkt od Gwaranta.
    3. Okres gwarancji – ustalony przez Gwaranta przedział czasowy, w którym obowiązują warunki określone w Gwarancji.
 
  1. OŚWIADCZENIE GWARANCYJNE

    Tayama Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Słonecznej 4, 40-135 Katowice udziela dla produktów oznaczonych markami: TG CCTV, TG ELECTRO, TG LED gwarancji na okres nie krótszy niż 2 lata od daty zakupu. Okres ochrony gwarancyjnej liczony jest od daty pierwotnego zakupu produktu przez Uprawnionego z Gwarancji. Gwarancją objęte są wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Gwarancja udzielana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i tym samym wyłącznie na tym terytorium możliwe jest korzystanie z uprawnień gwarancyjnych. Szczegółowe informacje oraz tekst gwarancji, określający uprawnienia nabywcy produktu oraz obowiązki Gwaranta, dostępne są w internecie pod adresem: https://www.tayamagroup.pl/gwarancja. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. W transakcjach handlowych dokonywanych z przedsiębiorcami, działającymi w ramach ich działalności gospodarczej, niniejsza gwarancja wyłącza możliwość dochodzenia uprawnień z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Dla pozostałych produktów z oferty handlowej Tayama Group, nieoznaczonych markami: TG CCTV, TG ELECTRO, TG LED, obowiązuje gwarancja udzielona przez ich bezpośrednich producentów i niniejsze Ogólne Warunki Gwarancji nie mają do nich zastosowania.

  2. WARUNKI GWARANCJI
    1. W ramach udzielonej gwarancji Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy produktu, a gdyby naprawa nie była możliwa lub wiązałaby się ze znacznymi trudnościami, bądź kosztami, do wymiany produktu na taki sam lub równorzędny produkt zamienny – taki sam rodzajowo, o tożsamych lub zbliżonych, nie gorszych, parametrach technicznych i właściwościach, z zastrzeżeniem możliwości wystąpienia drobnych różnic, nieistotnych z punktu widzenia właściwości użytkowych i wyglądu produktu. W przypadku braku możliwości naprawy, wymiany bądź zamiany produktu Gwarant zaspokoi roszczenia gwarancyjne Uprawnionego z Gwarancji, poprzez zwrot ceny nabycia produktu, w związku z odstąpieniem od umowy sprzedaży. Gwarant nie jest związany wskazaniem Uprawnionego z Gwarancji, co do sposobu zaspokojenia jego roszczeń gwarancyjnych i będzie realizował swoje zobowiązania, zgodnie z wyżej określoną kolejnością.
    2. Warunkiem koniecznym do skorzystania z Gwarancji jest:
      • przedstawienie dowodu nabycia towaru, zawierającego dane sprzedawcy oraz datę sprzedaży,
      • niezwłoczne, tj. nie później niż w terminie 7 dni po jej ujawnieniu, zgłoszenie wady,
      • dostarczenie produktu do punktu zakupu lub wskazanej przez Gwaranta siedziby serwisu.
    3. W celu zgłoszenia wady konieczne jest:
      • złożenie, przez Uprawnionego z Gwarancji, Formularza Zgłoszenia Reklamacyjnego, wypełnionego zgodnie ze wzorem Formularza zamieszczonym, wraz z tekstem Gwarancji, na stronie internetowej Gwaranta – https://www.tayamagroup.pl/gwarancja
      • uiszczenie pełnej ceny produktu w ustalonym przez Gwaranta terminie.
    4. Reklamowany produkt powinien być dostarczony w opakowaniu fabrycznym lub w opakowaniu zastępczym, zapewniającym w czasie transportu, jego zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Ryzyko uszkodzenia produktu, w tym jego podzespołów, w czasie transportu ponosi Uprawniony z Gwarancji.
    5. W przypadku uznania reklamacji przez Gwaranta za zasadną, co nastąpi do 14 dni, licząc od dnia dokonania zgłoszenia przez Uprawnionego z Gwarancji, naprawa lub wymiana produktu na nowy nastąpi w terminie 30 dni, licząc od dnia dostarczenia reklamowanego produktu, wskazanego w pkt. 2. tiret trzecie powyżej.
    6. Odpowiedzialność Gwaranta dotyczy wyłącznie wad powstałych z przyczyn tkwiących w produkcie w momencie jego sprzedaży.
    7. Warunkiem odpowiedzialności Gwaranta jest przenoszenie, transportowanie, przechowywanie oraz użytkowanie produktu przez Uprawnionego z Gwarancji w sposób zgodny z jego przeznaczeniem oraz instrukcją obsługi, a w przypadku produktu wymagającego montażu, również zgodność montażu z instrukcją Producenta.
    8. Środowisko użytkowania urządzeń winno spełniać wszystkie wymagania określone w karcie katalogowej produktu lub w instrukcji obsługi produktu. Jeżeli karta katalogowa, bądź instrukcja obsługi nie określają specjalnych właściwości technicznych środowiska użytkowania, przed instalacją i rozpoczęciem eksploatacji w warunkach nietypowych, należy w formie pisemnej – pod rygorem utraty ochrony gwarancyjnej – uzgodnić z Producentem określone zastosowanie i szczegółowe warunki, w jakich produkty mają być eksploatowane.
    9. Dla urządzeń instalowanych i użytkowanych w warunkach nietypowych, odbiegających od warunków określonych przez Producenta, Gwarant wypełni swoje zobowiązania wyłącznie wtedy, kiedy Uprawniony z Gwarancji, przed dokonaniem zakupu, zgłosił ten fakt Gwarantowi, określając środowisko przyszłego montażu, zaś Gwarant potwierdził, w formie pisemnej, możliwość zainstalowania i użytkowania produktów w takim środowisku.
    10. Instalacja produktu musi zostać wykonana w sposób profesjonalny, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe, zgodnie z wymogami instrukcji obsługi, a w szczególności, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Czynności instalacyjne i konserwacyjne powinny być wykonywane przy wyłączonym napięciu.
    11. Jeżeli w Karcie katalogowej produktów nie określono inaczej, przyjmuje się, że są one przeznaczone do standardowych warunków pracy w temperaturze otoczenia od +5°C do +25°C, wilgotności <85% i ciśnieniu atmosferycznym w przedziale 690 – 1060 hPa. Dla opraw świetlnych, łączny czas świecenia nie może przekroczyć 12 godzin na dobę, zaś ilość cyklów pracy, definiowanych jako 30 sekund „włączone” i 30 sekund „wyłączone”, nie może przekraczać liczby określonej w Karcie katalogowej bądź instrukcji obsługi.
  3. WYŁĄCZENIA I OGRANICZENIA
    1. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania produktu, w szczególności użytkowania niezgodnego z instrukcją obsługi. Gwarancja nie obejmuje wad spowodowanych wystąpieniem w instalacji zasilającej prądów o częstotliwości i napięciu fazowym innych, niż określone w instrukcji obsługi, bądź karcie katalogowej produktu.
    2. Gwarancja nie obejmuje niesprawności spowodowanych wadliwą pracą instalacji zasilającej produkt, a w szczególności występowaniem w instalacji przepięć, zwarć, prądów rozruchowych, częstych skoków napięcia i innych podobnych zjawisk o charakterze krytycznym.
    3. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń powstałych w wyniku przepięć i impulsów energetycznych generowanych przez wyładowania atmosferyczne.
    4. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku uszkodzeń mechanicznych produktu, powierzchniowych zarysowań, wgnieceń, pęknięć, przebarwień, dekompletacji i wynikających z wymienionych zjawisk i niefunkcjonalności spowodowanych przez Uprawnionego z Gwarancji, instalatora lub osoby trzecie.
    5. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń i niefunkcjonalności – z ich dalszymi skutkami – mających związek z niewłaściwym podłączeniem do sieci zasilającej.
    6. Gwarancja nie obejmuje wad, uszkodzeń i niefunkcjonalności wynikających z oddziaływania – sprzecznych z instrukcjami obsługi, kartą katalogową, wytycznymi Producenta – czynników: fizykochemicznych, termicznych, świetlnych (promieniowanie słoneczne) i ciśnieniowych, jak również wad spowodowanych zdarzeniami nieprzewidzianymi i niemożliwymi do przewidzenia, w tym siłą wyższą.
    7. Gwarancji nie podlegają produkty, w których stwierdzono naruszenie, uszkodzenie lub usunięcie plomb, numerów seryjnych, bądź innych oznaczeń identyfikujących produkt, lub też zakrycie ich, w sposób uniemożliwiający lub znacznie utrudniający identyfikację produktu.
    8. Gwarancją nie są objęte, będące wynikiem normalnego zużycia eksploatacyjnego, zmiany parametrów pracy produktu, w tym spadek strumienia świetlnego w granicach zgodnych ze specyfikacją techniczną danej oprawy, a także naturalne utraty elastyczności elementów z tworzywa sztucznego, odbarwienia i matowienia powłok lakierniczych. Dla nowych opraw oświetleniowych przyjmuje się, jako stan prawidłowy i dopuszczalny – tolerancję strumienia świetlnego ±10%, tolerancję mocy ±5%, tolerancję temperatury barwowej ±5%. Parametry w kartach katalogowych podawane są dla Ta = 25°C.
    9. Zakresem gwarancji nie są objęte czynności konserwacyjne oraz należące do serwisowej obsługi eksploatacyjnej, regulacje, nastawy i konfiguracje, opisane w instrukcjach obsługi jako dostępne dla Uprawnionego z Gwarancji.
    10. Gwarancją nie są objęte naprawy lub zmiany dokonywane przez podmioty inne, niż Gwarant lub wskazany przez niego serwis gwarancyjny. Zobowiązania Gwaranta nie obejmują kosztów prac montażowych i demontażowych związanych z reklamowanymi towarami.
    11. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek niemożności używania przez Uprawnionego z Gwarancji produktu będącego w naprawie, włącznie ze szkodami następczymi lub pośrednimi. Gwarant może się również uchylić od terminowego wykonania usługi gwarancyjnej w przypadku, kiedy opóźnienie w naprawie spowodowane zostało siłą wyższą.
    12. W przypadku, gdy wstępna diagnoza przyczyn wystąpienia wady wyklucza naprawę gwarancyjną, zobowiązania Gwaranta nie obejmują kosztów wykonanej diagnozy technicznej, ustalającej rodzaj uszkodzenia oraz sposób jego usunięcia. W takim przypadku, jak również w przypadku zlecenia naprawy odpłatnej, koszty diagnozy, w wysokości wynikającej z poniesionych nakładów pracy, ponosi Uprawniony z Gwarancji.
    13. Zobowiązania Gwaranta nie obejmują również wszelkich kosztów dodatkowych, niezwiązanych bezpośrednio z wykonywaniem naprawy gwarancyjnej Towaru. Koszty te obciążają w całości Uprawnionego z Gwarancji.
    14. W przypadku wystąpienia powtarzalnych awarii urządzeń zasilanych z tych samych stref sieci bądź instalacji elektrycznej Gwarant zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i pomiarów sieci, celem ustalenia przyczyn awarii i sposobu przywrócenia prawidłowego trybu pracy reklamowanego urządzenia.
    15. Dla dochodzenia roszczeń związanych z niniejszą gwarancją ustala się właściwość miejscową sądu dla siedziby Gwaranta.
    16. Gwarant zaleca, aby przed wszczęciem postępowania reklamacyjnego Uprawniony z Gwarancji dokonał sprawdzenia produktu oraz warunków jego przechowywania, instalacji i użytkowania.